Kasa bank i rozrachunki

Moduł systemu RAKSSQL odpowiedzialny za ewidencję oraz kontrolę operacji kasowych i bankowych. Program zawiera dane o rozrachunkach z kontrahentami, a także informacje o ruchu środków pieniężnych w firmie. Usprawnia prowadzenie operacji kasowych. Pozwala na bieżąco kontrolować wpływy i wydatki. Współpracuje z następującymi systemami bankowymi elektronicznego przesyłania przelewów: MultiCash, HomeCash, Baset, Goniec, VideoTEL, Corporate Banking, CityDirect, NetBank, Click, Bresoc, MiniBank24.

System RAKSSQL posiada rozbudowany moduł ewidencji rozrachunków, który jest ściśle zintegrowany z częścią sprzedażową i ewidencją księgową, jednakże logicznie został z niej wydzielony. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskujemy szereg nowych możliwości m.in.:

  • tworzenie rozrachunków na etapie powstawania dokumentów źródłowych (dokumenty kasowe, wyciągi bankowe),
  • powiązanie rozrachunków z kontrahentem/pracownikiem umożliwia tworzenie kompensat m.in. pomiędzy kontrahentem, który jest dostawcą i odbiorcą, czyli pomiędzy fakturą zakupu i sprzedaży,
  • w ramach kontrahenta/pracownika możliwe jest rozliczanie dowolnych należności zobowiązań dowolną ilością rozliczeń/powiązań.

Dzięki nowej ewidencji rozrachunków uzyskujemy pełną kontrolę rozliczeń należności i zobowiązań. Bogactwo zestawień i raportów takich jak: stan rozrachunków, wiekowanie należności, wezwanie do zapłaty, wezwanie do uzgodnienia sald, nota odsetkowa, różnice kursowe dodatkowo usprawniają i automatyzują codzienną pracę.

Podstawowe cechy użytkowe:

  • kontrola przepływu gotówki w kasie. Rejestracja operacji gotówkowych zachodzących w firmie (KP, KW),
  • rozliczanie nierozliczonych rozrachunków podczas wystawiania dokumentów kasowych,
  • prowadzenie kasy walutowej - stan kasy w wybranej walucie,
  • tworzenie raportów kasowych za dowolny okres, do określonego dokumentu (od pozycji do pozycji). Tworzenie wielu raportów w jednym dniu,
  • pełna obsługa zaliczek pracowniczych, obsługa wniosków o zaliczkę, wypłata zaliczki, rozliczenie zaliczki,
  • zawsze aktualny stan kasy,
  • wprowadzanie rozrachunków,
  • rozliczanie rozrachunków dowolnym innym rozrachunkiem lub dokumentem kasowym,
  • dołączanie niepowiązanych rozrachunków do dokumentu,
  • kontrolowanie nierozliczonych należności i zobowiązań,
  • wiekowanie rozrachunków, wezwanie do zapłaty, różnice kursowe, nota odsetkowa,
  • pełna obsługa banku,
  • wystawianie i rejestracja poleceń przelewu. Przesyłanie wybranych przelewów do homebankingu,
  • wprowadzanie wyciągów bankowych (import przelewów wychodzących),
  • rozliczanie dokumentów rozrachunkowych podczas wprowadzania wyciągów bankowych.